Mana Lebih Utama?

Seminggu selepas menjadi bekas warga SMKDD1

huh, sudah seminggu aku dah tinggalkan sekolahku selepas abes SPM,

lepas je abes SPM, aku terus masuk keja kat JUSCO, jusco mana tu, korang teka la sendiri,hehehe,

truly, dari dalam ati, betul kata orang tua2,
belajar lagi best dari keja,
berdasarkan pengalaman aku yg seminggu ni, aku dah leh wat perbezaan antara belajar dan kerja, hehe

BELAJAR
-penat otak, tidur je da hilang
-x gi sekolah pun xda yang maki,
-xperlu kejar sana sini sangat
-kena berdiri pun x lama, tu pun waktu perhimpunan je
-boleh gelak ketawa gila2
-layan org len untuk gelak2

KERJA
-penat badan,tidor sehari pun x hilang penat lagi
-x gi keja, ada yang nk kena ni,
-kena berkejar sana sini
-berdiri sepanjang masa, duduk pun sekejap je
-gelak jangan lebih2, tgh keja kan
-layan orang untuk bagi perkhidmatan yg di sediakan


kebaikan kerja
- dpt pengalaman
- belajar berkomunikasi dengan orang lain
- berdikari
- dapat teman baru

kebaikan belajar
-dapat ilmu
-ada masa nak main2
-dpt teman baru
-leh rilek2
-ada masa hangout,


p/s: kalau ada sesapa g baca entry ni, nak tambah sikit2 isi, komen kat bawah ek ^^ TQ

3 Responses so far.

  1. zeeho says:

    aku nak tambah sikit.

    ehem.


    aku tak sabar nak habis SPM! hahaha

  2. hahaha. ko belajar memang main2. haha. hadoi. mmang lah. tapi agak lah. betol jgak ko ckp. di sini. sy nk bg pesanan kt bdk2. belajar! utk masa depan!