Mana Lebih Utama?

Guna Rambut Je? Biar Betol?

Salam, pergh, kali ni aku nak tunjukkan kemahiran seseorang wat potret., dari negara China,

ni namanya seni halus,nak wat keja ni perlu kemahiran yang amat tinggi, kalau tak, seni boleh hancur dan tak menjadi ,
aku sememangnya kagum ngan seni halus dari pembuatnya, seninya memang tak tercapai dek akal, bayangkan menda yang kecil,halus, leh lak dibuat potret, potret yang dibuat pulak tu, kecik gila! kalau tengok pakai kanta pembesar baru leh nampak, sebijik lak tuh....

huhu, kalau dah mahir tu, semua leh buat,

nama orang yang buat ni ialah Zhang Dexuan, umurnya 66 tahun , dia mengambil masa 54 tahun untuk belajar dan mahir dlaam bidang ni,

satu penghasilan potretnya mengambil masa 2 bulan untuk dibuat.
dia juga mendakwa bahawa hanya dia seorang yang mahir membuat potret menggunakan rambut.

so kawan2 , mari kita lihat hasil kerjanya!



Karya2 Beliau!




Waktu Beliau nak buat hasilnya....begitu tekun!




lihatlah hasilnya!



barang2 yang digunakan dalam pembuatan potret..

p/s: haa.. tengok, potret ni bukan mudah nak di siapkan, dua bulan beb, bukan dua jam, dia ni memang mempunyai tahap kesabaran yang tinggi dan ketekunan yang tinggi!

ambil pengajarannya ek!

kedit to google