Mana Lebih Utama?

Orang Kaya!

Salam sume! ada sihat? harap sume sihat la ek

post kali ni akan menceritakan tak lain tak bukan pasal orang kaya, atau dalam perkataan lainnya, jutawan, tapi oleh kerana harta dorang ni melebihi juta, jadi aku tukarkan 'biliwan', haha, ada ke perkataan biliwan ni>? nak tahu, bukak kamus dewan edisi terkini ek ^^

ok, post kali ni juga bertujuan sebagai motivasi diri untuk jadi seperti dorang ni,
dorang yang bilionaire ni bukan tak pernah gagal, banyak kali gagal, contohnya seperti bill gates dan warren buffet, serta steve job, dorang malah pernah gagal kat universiti,

ini membuktikan bahawa usaha adalah segala galanya,dengan usaha, insya allah, kita akan dapat, apa yang diperlukan untuk kaya, hanyalah minda yang positif + kreatif + berfikiran jauh


menurut laman wikipedia.org dan majalah forbes yang diimpikan oleh travie mccoy dan bruno mars dalam lagu billionaire,

ini adalah senarai 10 orang billionaire di dunia!
mungkin yang terbaru kot, apa2 pun, layan je la ek!


1 . Carlos Slim Helu
- Aset Kekayaan = $53.5 Billion (US Dollar)
2. William Henry Gates III
- Aset Kekayaan = $53.0 Billion (US Dollar)
3. Warren Buffett
- Aset Kekayaan = $47.0 Billion (US Dollar)
4. Mukesh Ambani
- Aset Kekayaan = $29.0 Billion (US Dollar)
5. Lakshmi Mittal
- Aset Kekayaan = $28.7 Billion (US Dollar)
6. Lawrence Ellison
- Aset Kekayaan = $28.0 Billion (US Dollar)
7. Bernard Arnault
- Aset Kekayaan = $27.5 Billion (US Dollar)
8. Eike Batista
- Aset Kekayaan = $27.0 Billion (US Dollar)
9. Amancio Ortega
- Aset Kekayaan = $25.0 Billion (US Dollar)
10. Karl Abrecht
- Aset Kekayaan = $23.5 Billion (US Dollar)

sempena post kali ni, aku sertakan lagu billionaire ^^ layan ek