Mana Lebih Utama?

Menara Pencakar Langit Di Waktu Malam!

salam., ya ni post yang ketiga pada 23/10/10 yang indah ni, kali ni nak berkongsi keindahan senibina manusia yang bijaksana dari kurniaan Allah, pada waktu malam,
tentu cantik kan?
Kali ni nak tunjuk bangunan pencakar langit di seluruh dunia pada maktu malam, tapi tak semua la,

sedikit info tentang menara pencakar langit,

1. Burj Khalifa merupakan menara paling tertinggi pada tahun 2010.
2. Dibina bertujuan sbgai tanda kebanggaan negara, ibupejabat telekomunikasi, dan lain lain
3. Menara berkembar petronas merupakan menara pencakar langit berkembar tertinggi di dunia
4. kebanyakan negara maju yanng membina bangunan pencakar langit ini
5. menara paling tertinggi di dunia yang pertama ialah Piramid Giza yang berketinggian 146 Meter pada zaman purba
6. Tanda kecil akan berlaku akhir zaman, ini dapat dibuktikan melalui hadis Nabi Muhammad S.A.W
Daripada Abu Hurairah r.a. ia berkata; suatu ketika Rasulullah s.a.w. nampak di tengah-tengah orang ramai. Lalu baginda didatangi oleh seseorang yang menanyakan kepadanya: “Wahai Rasulullah s.a.w. bilakah terjadinya kiamat?” Nabi s.a.w. menjawab dengan bersabda: “Tidaklah orang yang ditanya mengenai masalah itu lebih mengetahui daripada yang bertanya. Akan tetapi aku akan memberitahukan kepadamu tentang tanda-tandanya. Iaitu, jika seorang ammah (hamba perempuan) melahirkan majikannya, itulah yang termasuk di antara tanda-tandanya. Juga apabila orang-orang yang tidak beralas kaki dan tidak berpakaian menjadi pemimpin masyarakat, maka itu juga di antara tanda-tandanya. Demikian pula apabila para pengembala domba berlumba-lumba meninggikan bangunan, maka itulah salah satu tandanya di antara tanda-tanda yang lima, yang mana tidak mengetahui yang sesungguhnya selain Allah SWT.” Kemudian baginda membacakan ayat berikut ini: “Sesungguhnya Allah, hanya pada sisi-Nya sahajalah pengetahuan tentang hari kiamat, dan Dia-lah yang menurunkan hujan, serta mengetahui apa yang ada di dalam rahim”

itu serba sedikit tentang menara pencakar langit, last skali punya info tu korang pikir la sendiri ek,

ni pemandangan menara pencakar langit pada waktu malam,

WILLIS TOWER


BURJ KHALIFA




TAIPEI 101



MENARA BERKEMBAR PETRONAS



BURJ EL-ARAB TOWER



NINA TOWER


TUNTEX SKY TOWER


AL HAMRA TOWER



ABRAJ AL - BAIT



SKY TOWER







2 Responses so far.

  1. skrg ni..byk negara..
    berlumba-lumba nak bina
    bangunan tinggi2
    hehehe

  2. btol2, apa la dorg ni,