Mana Lebih Utama?

Mati Gak Sotong Ni



wah,...semalam tertera kat tv3 yang sotong Paul ni mati,aku ingat nk tros post dalam blog, tapi waktu tu notebook xlehh bukak coz da lebih had menggunakan notebook,hehe

ok, kematian sotong ni memberi kelegaan bagi saya dan memberi kehampaan bagi orang main judi,(mungkin)
ok sedikit info pasal sotong ni,

1. menjadi peramal bagi keputusan bolasepak FIFA World Cup untuk tahun 2010
2. berjaya kalahkan ramalan burung kakak tua di Singapura
3. semua ramalannya di dalam setiap perlawanan adalah tepat


kematiannya yang singkat bukanlah satu perkara yang pelik kerana itu adalah lumrah sotong yang memang xleh hidup lama macam manusia, kalau x percaya boleh tengok petikan di bawah

Octopuses have a relatively short life expectancy, and some species live for as little as six months. Larger species, such as the North Pacific Giant Octopus, may live for up to five years under suitable circumstances. However, reproduction is a cause of death: males can only live for a few months after mating, and females die shortly after their eggs hatch. They neglect to eat during the (roughly) one month period spent taking care of their unhatched eggs, but they do not die of starvation. Endocrine secretions from the two optic glands are the cause of genetically programmed death (and if these glands are surgically removed, the octopus may live many months beyond reproduction, until she finally starves)

p/s : sotong Paul tu jantan ke betina?
kredit to wikipedia dan google

One Response so far.

  1. titirara says:

    mati lah . haha
    dengar2 crite ade pengebumian utk sotong ni .
    aduh , macam2