Mana Lebih Utama?

Pokemon?

masa aku kecik2 dulu....aku suka sangat tengok cite pokemon nih.....perh....cte dya bukan main beshnyer


dengan watak2 yang hebat kan?
bulbasaur,slugma,dan banyak lagi........

tapi...korang tau ke x tentang fakta cte pokemon yang best2 sangat ni....sampai aku pun bawak
cte ni dalam blog??

korang ambil ringan je tentang pokemon neh sedangkan ada maksud len melalui kartun ni..


Ada satu perkara yang aku ingin kongsi bersama.aku tak pasti samada maklumat ni dah sampai ke pegetahuankorang semua tentang bahaya POKEMON.Beberapa makna binatang-binatang yang ada dalam cerita kartun tersebut adalah dalam bahasa siryani (lughah siryaniiyah).

contohnya:
POKEMON - saya yahudi
CHARMANDER - ALLAH itu lemah... (SUBHANALLAH!)
PIKACHU - jadilah seorang yahudi..

Terdapat beberapa lagi nama binatang dalam cerita pokemon yang membawa makna yang kufur dan jahat.Bagi aku, kalau sekadar cerita kartun pokemon ini dicipta oleh yahudi, itu boleh diterima. sebab tak semestinya kita menolak semua yang dicipta oleh orang kafir. tapi kali ini terbukti bahawa yahudi ada niat yang amat buruk tersembunyi di sebalik nama pokemon.

sumpah pasni...aku taknak berkait2 ngan mana2 menda yang bernama POKEMON